پاورپوینت میرزا محمدباقر آشتیانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت میرزا محمدباقر آشتیانی دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت میرزا محمدباقر آشتیانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت میرزا محمدباقر آشتیانی :

پاورپوینت میرزا محمدباقر آشتیانی

پاورپوینت میرزا محمدباقر آشتیانی (۱۲۸۴-۱۳۶۳ش/۱۳۲۳-۱۴۰۴ق)، فرزند میرزا احمد آشتیانی، متولی مدرسه مروی تهران، نماینده امام خمینی در اخذ وجوهات شرعی، نمایند و وکیل آیت الله خویی در ایران و از فقهای شیعه در سده چهاردهم شمسی بود.
میرزا محمدباقر در تهران و نجف علوم دینی را نزد بزرگانی چون آیت‌ الله مشکینی، ضیاءالدین عراقی، سید ابوالحسن اصفهانی و میرزای نایینی فرا گرفت و به درجه اجتهاد رسید، سپس به ایران بازگشت و در تهران به تدریس علوم معقول و منقول پرداخت. او بیشتر اوقات خود را صرف تالیف، تدریس و رسیدگی به امور اهل فضل می‌کرد و در زمینه‌های مختلف علمی و فقهی بیش از ۳۰ اثر از وی به یادگار مانده است. وی در ۱۶ شهریور ۱۳۶۳ در تهران درگذشت و در مقبره‌ آشتیانی در شهر ری به خاک سپرده شد.

فهرست مندرجات

۱ – ولادت و نسب
۲ – تحصیلات
۳ – نماینده آیت الله خویی
۴ – آثار
۵ – خاندان آشتیانی و تولیت مدرسه مروی
۶ – اجازه‌نامه امام خمینی
۷ – وفات
۸ – پیام تسلیت امام خمینی
۹ – پانویس
۱۰ – منبع

۱ – ولادت و نسب

آیت‌ الله پاورپوینت میرزا محمدباقر آشتیانی در ۱۲۸۴ خورشیدی (۱۳۲۳ق) در تهران دیده به جهان گشود. وی فرزند میرزا احمد آشتیانی بود، پدر وی در مدرسه سپهسالار به تدریس علوم معقول و منقول اشتغال داشت و با بیانی ساده به ارشاد و هدایت مردم می‌پرداخت و بیشتر اوقات وی به تالیف و تدریس کتاب‌ها و رساله‌های علمی صرف می‌شد. بدین‌ترتیب محمدباقر آشتیانی در یک خاندان با علم و فضیلت بزرگ شد و در کنار پدرش از افاضل خاندان آشتیانی و از علمای طراز اول تهران به شمار می‌رفت که برای نشر آموزه‌های اسلامی، خدمات گرانقدری را انجام داد. محمدباقر آشتیانی، سال‌های طولانی در زمان حیات پدرش از طرف ایشان اداره امور مدرسه مروی را بر عهده گرفت و پس از رحلت وی متولی رسمی مدرسه مروی شد.
همچنین پدربزرگ وی آیت‌ الله محمدحسن آشتیانی یکی از بزرگ‌ترین عالمان دوران ناصرالدین شاه بود که به لحاظ علمی بر دیگر عالمان تهران پیشی گرفت و مورد توجه طبقات گوناگون جامعه بود. وی در نهضت تنباکو نقش موثری ایفا کرد و تمام قد به مبارزه با استعمار و استثمار پرداخت و زمانی که ناصرالدین شاه امتیاز انحصار توتون و تنباکو (رژی) را به یک شرکت انگلیسی اعطا کرد و پس از تحریم استعمال توتون و تنباکو به وسیله میرزا حسن شیرازی، روحانیون و علمای دیگری از جمله میرزا حسن آشتیانی هم به مخالفت با این امتیاز برخاستند. پس از آن که گفت‌وگوهای آشتیانی با شاه و صدراعظم بی‌نتیجه ماند، مبارزه اوج گرفت. ناصرالدین شاه در نامه‌ای از آشتیانی خواست که جهت لغو حکم تحریم میرزای شیرازی اقدام کند اما میرزای آشتیانی در پاسخی که برای وی فرستاد، حمایت خود را از حکم انقلابی میرزای شیرازی اعلام کرد. ناصرالدین شاه ابتدا از در ملایمت درآمد اما دیری نپایید که کار به خشونت گرایید و از آشتیانی خواست که از تهران خارج شود یا به طور علنی قلیان بکشد و وی، خروج از تهران را بر تسلیم مقابل خواسته ناصرالدین شاه ترجیح داد اما مردم تهران پس از اطلاع از این تصمیم شورش و با استقامت خود از خروج بزرگ‌ترین عالم شهر جلوگیری کردند. ناصرالدین شاه که وحدت و انسجام علما و پشتیبانی قاطع مردم را دید، ناچار این امتیاز استعماری را لغو کرد.

۲ – تحصیلات

آیت‌ الله پاورپوینت میرزا محمدباقر آشتیانی تحصیلات اولیه خود را در تهران به پایان رساند و سپس برای رسیدن به درجه اجتهاد و ادامه تحصیلات (سال ۱۳۴۰ق) عازم نجف شد در آنجا از محضر آیت‌ الله مشکینی صاحب حاشیه کفایه و ضیاءالدین عراقی، سید ابوالحسن اصفهانی و میرزای نایینی استفاده کرد و به درجه اجتهاد رسید. سپس به ایران بازگشت و در مدرسه‌ مروی تهران همانند پدرش به تدریس علوم معقول و منقول پرداخت.

۳ – نماینده آیت الله خویی

آیت‌ الله آشتیانی نماینده و وکیل مطلقه‌ آیت‌ الله خوئی در ایران بود و از طرف وی، شهریه‌ طلاب را در حوزه‌ علمیه‌ قم تقسیم می‌کرد.

۴ – آثار

در زمینه‌های مختلف علمی و فقهی بیش از ۳۰ اثر از پاورپوینت میرزا محمدباقر آشتیانی به یادگار مانده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به النکاح، الصوم، القضا، تعلیقاتی بر فرائد و رساله‌ای در لباس مشکوک اشاره کرد.

۵ – خاندان آشتیانی و تولیت مدرسه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.