اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش اضطراب، بهبود تنظیم هیجانی و افزایش خودکارآمدی در سالمندان مبتلا به نارسایی قلبی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش اضطراب، بهبود تنظیم هیجانی و افزایش خودکارآمدی در سالمندان مبتلا به نارسایی قلبی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش اضطراب، بهبود تنظیم هیجانی و افزایش خودکارآمدی در سالمندان مبتلا به نارسایی قلبی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش اضطراب، بهبود تنظیم هیجانی و افزایش خودکارآمدی در سالمندان مبتلا به نارسایی قلبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش اضطراب، بهبود تنظیم هیجانی و افزایش خودکارآمدی در سالمندان مبتلا به نارسایی قلبی :

سال انتشار : ۱۴۰۱

تعداد صفحات : ۲۴

افزایش سن میتواند احتمال ابتلا به بیماریهای مزمنی نظیر نارسایی قلبی را افزایش دهد. نارسایی قلبی، یکی از شایعترین بیماریهای مزمن در سراسر دنیا میباشد که هزینه های زیادی بر نظامهای بهداشتی تحمیل مینماید. هدف این پژوهش بررسی میزان اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی به شیوه گروهی بر کاهش اضطراب، بهبود تنظیم هیجانی و افزایش خودکارآمدی در سالمندان مبتلا به نارسایی قلبی بود. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی و طرح پژوهش از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری سالمندان مبتلا به نارسایی قلبی شهر اصفهان بود که از میان ۱۰۰ سالمندی که در نیمه اول سال ۱۳۹۷ به متخصصین قلب و عروق این شهر مراجعه کرده بودند ۳۰ نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه های اضطراب اشپیلبرگر، مقیاس تنظیم هیجان گراس و جان و پرسشنامه خودکارآمدی بیماران قلبی سالیوان را تکمیل نمودند. گروه آزمایش رفتاردرمانی دیالکتیکی را در ۸ جلسه ۲ ساعته طی ۲ ماه دریافت کرده و در این مدت گروه کنترل هیچ آموزش یا درمان روانشناختی دریافت نکردند. داده های به دست آمده با برنامه SPSS نسخه ۲۲ و آزمون تحلیل کوواریانس، مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد رفتاردرمانی دیالکتیکی میتواند در کاهش اضطراب، بهبود تنظیم هیجانی و افزایش خودکارآمدی در سالمندان مبتلا به نارسایی قلبی تاثیر معنادار داشته باشد .)P=0/001( با توجه به ارزش و اهمیت قشر سالمند در هر جامعه و هزینه های سنگینی که نارسایی قلبی میتواند بر این قشر تحمیل کند، پیشنهاد میشود برای کاهش اضطراب، بهبود تنظیم هیجانی و افزایش خودکارآمدی در این قشر، از رفتاردرمانی دیالکتیکی استفاده شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.