تأثیر اعتیاد به اینترنت بر کیفیت خواب دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال ۱۳۹۹


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تأثیر اعتیاد به اینترنت بر کیفیت خواب دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال ۱۳۹۹ دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تأثیر اعتیاد به اینترنت بر کیفیت خواب دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال ۱۳۹۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تأثیر اعتیاد به اینترنت بر کیفیت خواب دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال ۱۳۹۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تأثیر اعتیاد به اینترنت بر کیفیت خواب دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال ۱۳۹۹ :

هدف: اعتیاد به اینترنت یک نوع اختلال رفتاری است. از رایج‌ترین عوارض این اختلال، کیفیت پایین خواب می‌باشد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیرات اعتیاد به اینترنت بر کیفیت خواب دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال ۱۳۹۹ انجام شده است.
روش‌ها: در این مطالعه مقطعی، تعداد ۳۸۹ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال ۱۳۹۹، به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه‌های اطلاعات دموگرافیک، اعتیاد به اینترنت یانگ و کیفیت خواب پیتزبورگ گرد آوری شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، از نرم‌افزار SPSS و آماره های توصیفی مثل میانگین، انحراف‌معیار، درصد و فراوانی و آماره تحلیلی آنالیز واریانس یک طرفه استفاده شد.
نتایج: حدود یک درصد (۴ نفر) از افراد شرکت‌کننده، اعتیاد شدید به اینترنت و ۲۴ درصد (۹۴ نفر)، اعتیاد متوسط به اینترنت داشتند. افراد دارای اعتیاد شدید به اینترنت ) ۸۸/۲ ± ۵/۱۱) کیفیت خواب نامطلوب‌تری نسبت به بقیه گروه‌ها داشتند. اما، میانگین نمرات پرسشنامه کیفیت خواب در افراد فاقد اعتیاد ۰۲/۳± ۲۸/۶ بود که این مقدار نیز از حد نرمال بالاتر بود. نمرات تمام بخش‌های کیفیت خواب به‌جز کارایی خواب در دانشجویان دارای اعتیاد به اینترنت بالاتر بود.
نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه حاضر شیوع بالای استفاده از اینترنت را در بین دانشجویان نشان می‌دهد. همچنین ارتباط منفی معنی‌داری بین میزان اعتیاد به اینترنت و کیفیت خواب وجود داشت. با توجه به این که اعتیاد به اینترنت می‌تواند بر ابعاد مختلف سلامتی تأثیر جبران‌ناپذیری بگذارد؛ باید به ‌منظور کنترل فعالیت‌های اینترنتی دانشجویان برنامه‌ریزی‌های صحیح صورت پذیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.