فراوانی کتواسیدوز دیابتی و هیپوگلیسمی شدید در کودکان مبتلا به دیابت نوع یک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فراوانی کتواسیدوز دیابتی و هیپوگلیسمی شدید در کودکان مبتلا به دیابت نوع یک دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فراوانی کتواسیدوز دیابتی و هیپوگلیسمی شدید در کودکان مبتلا به دیابت نوع یک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فراوانی کتواسیدوز دیابتی و هیپوگلیسمی شدید در کودکان مبتلا به دیابت نوع یک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فراوانی کتواسیدوز دیابتی و هیپوگلیسمی شدید در کودکان مبتلا به دیابت نوع یک :

سابقه و هدف: کتواسیدوز دیابتی و هیپوگلیسمی شدید از عوارض حاد شایع و تکرار شونده در دیابت نوع یک است و با مرگ و میر و عوارض زیاد همراه است. هدف از این مطالعه تعیین فراوانی کتواسیدوز دیابتی و هیپوگلیسمی در کودکان مبتلا به دیابت نوع یک می باشد.
مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی گذشته نگر تمامی ۴۸۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع یک بستری در بیمارستان کودکان قزوین به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. مشخصات دموگرافیک، فصل مراجعه، محل سکونت، وجود دیابت نوع یک در فامیل، نسبت خویشاوندی والدین، علت بستری (هیپرگلیسمی، هیپو گلیسمی و کتواسیدوز دیابتی) و مدت زمان بستری از پرونده ها استخراج و مورد بررسی قرار گرفت.
یافته‌ها: بیشتر بیماران (۶۲/۹%) مونث بودند. به ترتیب ۴۶%، ۴۴/۴% و ۹/۶% از بیماران با کتواسیدوز دیابتی، هیپرگلیسمی و هیپو گلیسمی بستری شدند.۴۷/۹۶% از بیماران کتواسیدوز دیابتی شدید داشتند. ۴۹/۳% از بیماران کتواسیدوزی با عفونت همراه و ۲۰% از موارد شناخته شده به علت کومپلیانس ضعیف در مصرف انسولین بستری شده بودند. روزهای بستری به طور قابل توجهی در بیماران کتواسیدوزی بیشتر بود (۰/۰۰p=).
نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج این مطالعه، بروز عفونت و عدم کمپلیانس در مصرف انسولین علت اصلی بستری در بیماران با دیابت شناخته شده بود که منجر به افزایش روزهای بستری در این بیماران شده بود. آموزش کافی برای تنظیم قند خون منجر به کاهش دفعات بستری می شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.