مقایسه کیفیت زندگی زنان باردار مبتلا به سندرم پاهای بیقرار با زنان باردار سالم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه کیفیت زندگی زنان باردار مبتلا به سندرم پاهای بیقرار با زنان باردار سالم دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه کیفیت زندگی زنان باردار مبتلا به سندرم پاهای بیقرار با زنان باردار سالم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه کیفیت زندگی زنان باردار مبتلا به سندرم پاهای بیقرار با زنان باردار سالم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه کیفیت زندگی زنان باردار مبتلا به سندرم پاهای بیقرار با زنان باردار سالم :

تعداد صفحات : ۱۰

زمینه و هدف: سندرم پاهای بی قرار نوعی اختلال حرکتی است که با میل شدید به تکان دادن پاها هنگام استراحت مشخص می شود. سندرم پاهای بی قرار در میان زنان باردار شیوع بالایی دارد و ممکن است کیفیت زندگی را کاهش دهد. مطالعه حاضر با هدف مقایسه کیفیت زندگی زنان باردار مبتلا و غیر مبتلا به سندرم پاهای بی قرار انجام شده است.
روش بررسی: در این مطالعه توصیفی تحلیلی که به صورت مقطعی در سال ۱۳۹۲ انجام شد، ۱۵۰ زن باردار (شامل ۷۵ زن دارای سندرم پاهای بی قرار و ۷۵ زن باردار غیر مبتلا) در شهر سقز از نظر کیفیت زندگی مقایسه شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه غربالگری سندرم پاهای بی قرار و پرسشنامه کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی استفاده شد.
یافته ها: میانگین نمره کیفیت زندگی زنان باردار مبتلا به سندرم پاهای بی قرار در حیطه های محدودیت عملکرد به دلیل مشکلات جسمانی، دردهای جسمانی، سلامت عمومی (۰۰۱/0P)، سر زندگی و شادابی، عملکرد اجتماعی (۰۵/0P)، سلامت روانی و محدودیت روانی ناشی از مشکلات روحی (۰۱/0P) به طور معنی داری کمتر از زنان باردار فاقد سندرم پاهای بی قرار بود.
نتیجه گیری: کیفیت زندگی زنان باردار مبتلا به سندرم پاهای بی قرار پایین تر از زنان باردار سالم بود؛ لذا توصیه می شود کلاس های آموزشی برای مادران باردار مبتلا به سندرم پاهای بی قرار برگزار شود تا ابعاد کیفیت زندگی در این گروه از مادران باردار ارتقاء یابد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.