پاورپوینت کفر نعمت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کفر نعمت دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کفر نعمت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کفر نعمت :

پاورپوینت کفر نعمت

کلیدواژه:نعمت الهی، کفر نعت، شکرالهی.
پرسش :پاورپوینت کفر نعمت چیست؟ عاقبت و آثار این گناه در روایات چگونه است؟
پاسخ :

فهرست مندرجات

۱ – تعریف کفر
۲ – کفران نعمت و ازدست دادن نعمت
۳ – عواقب و مضرات کفران نعمت
۳.۱ – هلاکت و نابودی
۳.۲ – تبدیل نعمت به نقمت و بلا
۳.۳ – زوال نعمت و یا تغییر آن
۳.۴ – نکته
۴ – کفرنعمت غیرخدا
۵ – پانویس
۶ – منبع

تعریف کفر

« کفر » در لغت به معنای پوشاندن و مخفی کردن است که در مقابل شکر و سپاس‌گذاری قرار دارد، و «پاورپوینت کفر نعمت» به معنای شکر نکردن احسانی است که به انسان می‌شود. از این رو عاقبت و آثار پاورپوینت کفر نعمت را به دو صورت کلی می‌توان بررسی کرد. یکی از آن جهت که موجب از دست دادن منافع و فواید شکر نعمت خواهد شد؛ دوم ضررها و مشکلاتی که از ناحیه خود کفران نعمت به انسان می‌رسد.

کفران نعمت و ازدست دادن نعمت

یادآوری نعمت‌های مادی و معنوی برای ایجاد انگیزه مثبت برای شکر و انگیزه منفی نسبت به کفران و ناسپاسی، از سنّت‌های الهی است که توسط پیامبران(علیهم السلام) اعمال می‌شود؛ نظیر آنچه حضرت هود (علیه السلام) به قوم خود، یعنی عاد ، حضرت صالح (علیه السلام) به قوم خود، یعنی ثمود و حضرت موسی (علیه السلام) به قوم خود یعنی بنی‌اسرائیل فرمودند.
نکته‌ای که در این‌جا وجود دارد آن است که اصرار خدای سبحان و سفارش به شکرگذاری برای آن است که انسان در سعادت باقی بماند؛ زیرا انسانی که به یاد نعمت خدا نبوده و در اندیشه ولی ‌نعمت خود نباشد نعمت را در راه باطل صرف می‌کند و در نتیجه سعادت خود را از دست خواهد داد.
توضیح این‌که، خدای سبحان هم طبع اوّلی انسان را (که غیر از فطرت است) به او تفهیم می‌کند و هم سنّت خود را گوشزد می‌نماید؛ درباره طبع اوّلی انسان می‌فرماید:« طبیعت انسان بر سوء استفاده است؛ هم نعمت‌ها را کرامتی برای خویش می‌پندارد، و هم نعمت سبب سرکشی و روگردانی او می‌شود.»
درباره سنّت ثابت خود نیز می‌فرماید:«هر کس از نعمت الهی سوء استفاده کند، خدا نعمت را تغییر می‌دهد.»
به هر تقدیر، خدای سبحان برای این‌که انسان به کیفر تغییر نعمت مبتلا نشود، پیوسته با تعبیرهای گوناگون به او گوشزد می‌کند که به یاد نعمت حق باشید؛ گاهی با تعبیر «اذکروا» و گاهی با لفظ «اشکروا».
روشن است که ذکر و شکر نعمت و یادآوری و بازگویی آن، اگرچه مفهوماً از هم جدا هستند، ولی مصداقاً در کنار یکدیگرند؛ چراکه ذکر نعمت و یادآوری آن، زمینه شکر نعمت را فراهم می‌کند و مقدمه‌ای برای بجا صرف کردن آن است.

عواقب و مضرات کفران نعمت

پاورپوینت کفر نعمتی که در آیات و روایات آمده، گاهی در مقابل نعمت‌های الهی است و گاهی در مقابل احسان و نیکی دیگران به انسان که آثار این دو متفاوت است.
عواقب پاورپوینت کفر نعمت‌های الهی متعدد است که در قرآن به چند مورد آن

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.