مقایسه دو شیوه راه رفت به جلو و عقب‌روی نوار گردان بر مؤلفه‌های آمادگی جسمانی دختران کم‌تحرک دارای اضافه‌وزن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه دو شیوه راه رفت به جلو و عقب‌روی نوار گردان بر مؤلفه‌های آمادگی جسمانی دختران کم‌تحرک دارای اضافه‌وزن دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه دو شیوه راه رفت به جلو و عقب‌روی نوار گردان بر مؤلفه‌های آمادگی جسمانی دختران کم‌تحرک دارای اضافه‌وزن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه دو شیوه راه رفت به جلو و عقب‌روی نوار گردان بر مؤلفه‌های آمادگی جسمانی دختران کم‌تحرک دارای اضافه‌وزن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه دو شیوه راه رفت به جلو و عقب‌روی نوار گردان بر مؤلفه‌های آمادگی جسمانی دختران کم‌تحرک دارای اضافه‌وزن :

زمینه و هدف: هدف از مطالعه حاضر، مقایسه اثر چهار هفته راه رفتن به جلو و عقب بر مؤلفه‌های ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی در دختران کم‌تحرک و دارای اضافه‌وزن بود.
روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی، ۳۰ دختر جوان غیرفعال به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و به ‌شکل تصادفی به دو گروه ۱۵ نفرِ راه رفتن به جلو و راه رفتن به عقب تقسیم شدند. آزمودنی‌ها به مدت چهار هفته با سرعت ۴ کیلومتر بر ساعت و شیب ۵ درصد بر روی نوار گردان به تمرین پرداختند. تمامی متغیر ها در ابتدا و انتهای مطالعه با ابزارهای معتبر و استاندارد سنجش شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌‌افزار آماری SPSS و آزمون‌های تی‌تست مستقل و تی تست وابسته انجام شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که بین دو گروه راه رفتن به جلو و راه رفتن به عقب در مقادیر وزن توده چربی (۳۱۵/۰=p)، وزن توده بدون چربی (۸۷۲/۰=p)، نمره تعادل عمومی (۵۷۱/۰=p)، نمره تعادل قدامی خلفی (۶۷۵/۰=p)، نمره تعادل جانبی (۹۸۷/۰=p) و حداکثر اکسیژن مصرفی (۰۵۳/۰=p) اختلاف معناداری وجود ندارد، اما بین دو گروه در مقادیر انعطاف‌پذیری عضله همسترینگ پای برتر (۰۰۱/۰=p)، انعطاف‌پذیری عضله همسترینگ پای غیر برتر (۰۱۵/۰=p)، انعطاف‌پذیری عضله چهار سر ران پای برتر (۰۱۲/۰=p)، انعطاف‌پذیری عضله چهار سر ران پای غیر برتر (۰۰۱/۰=p)، قدرت عضله همسترینگ (۰۰۲/۰=p)، قدرت عضله چهار سر ران (۰۰۱/۰=p)، استقامت عضله همسترینگ (۰۰۳/۰=p) و استقامت عضله چهار سر ران (۰۰۱/۰=p) اختلاف معناداری به نفع گروه راه رفتن به عقب وجود دارد.
نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد انجام تمرین راه رفتن به عقب در بهبود انعطاف‌پذیری، قدرت و استقامت عضلانی مؤثرتر از راه رفتن به جلو است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.