نگرش باغداران شهرستان مشکین شهر نسبت به مدیریت ضایعات آفت کش ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نگرش باغداران شهرستان مشکین شهر نسبت به مدیریت ضایعات آفت کش ها دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نگرش باغداران شهرستان مشکین شهر نسبت به مدیریت ضایعات آفت کش ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نگرش باغداران شهرستان مشکین شهر نسبت به مدیریت ضایعات آفت کش ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نگرش باغداران شهرستان مشکین شهر نسبت به مدیریت ضایعات آفت کش ها :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۲۴

زمینه و هدف: آفت ­کش ­ها جزء اصلی تولید در کشاورزی مدرن هستند لیکن، با افزایش استفاده از آنها، مخاطرات مربوط به ضایعات آنها نیز افزایش ­یافته است. هدف این پژوهش، بررسی نگرش باغداران نسبت به مدیریت و دفع صحیح ضایعات آفت­ کش­ ها است.
روش بررسی: جامعه آماری تحقیق کلیه باغداران شهرستان مشکین ­شهر (۳۲۳۰۰ نفر) بودند. نمونه ­ای متشکل از ۳۰۰ نفر انتخاب و داده ­های لازم جمع­ آوری گردید. ابزار تحقیق پرسشنامه ­­ای بود که روایی آن توسط اساتید تایید گردید و برای پایایی آن یک مطالعه راهنما با ۳۰ نفر کشاورز در روستاهای خارج از نمونه انجام گردید و مقدار آلفای کرونباخ نشان داد که ابزار تحقیق از پایایی لازم برخوردار است.
یافته­ ها: با مصرف آفت­ کش­ ها سالانه ضایعات زیادی تولید می­ شود. کشاورزان ضایعات را به شکل صحیحی دفع نمی­ کنند. آنها ضایعات را در مزرعه رها می ­کردند، داخل کانال آب و رودخانه می­ انداختند و یا می ­سوزاندند، در مورد سه بار شستن ظروف خالی آفت ­کش ­ها قبل از دفع، اطلاعات کافی نداشتند. در زمینه استفاده از لوازم حفاظت شخصی هنگام کار با آفت ­کش ­ها، اکثر کشاورزان از ماسک، کلاه و دستکش استفاده می ­کردند، ۵۳ درصد چکمه می ­پوشیدند، ۷/۷ درصد از عینک استفاده می ­کردند، هیچ­کدام روپوش مخصوص سمپاشی نمی­ پوشیدند. نگرش پاسخگویان نسبت به دفع صحیح ضایعات نسبتا منفی تا متوسط بود. سن، تحصیلات و مشارکت در برنامه های ترویجی مهمترین تبیین کننده­ های نگرش بوده­ اند.
نتیجه ­گیری: با توجه به نگرش نسبتا منفی و شیوه دفع ناصحیح ضایعات، لازم است مراکزی برای جمع­ آوری ضایعات ایجاد شود، در زمینه آگاه ­سازی و تشویق کشاورزان برای دفع صحیح ضایعات اقدام شود، سازمان ­های ذی­ربط، نظیر بهداشت و محیط ­زیست برای ساماندهی ضایعات آفت ­کش­ ها برنامه­ ریزی نمایند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.