اثر نانوسلنیوم، سلنومتیونین و سدیم سلنیت بر شیر تولیدی، مقادیر سلنیوم وIgG بز های خلخالی و بزغاله های آن ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر نانوسلنیوم، سلنومتیونین و سدیم سلنیت بر شیر تولیدی، مقادیر سلنیوم وIgG بز های خلخالی و بزغاله های آن ها دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر نانوسلنیوم، سلنومتیونین و سدیم سلنیت بر شیر تولیدی، مقادیر سلنیوم وIgG بز های خلخالی و بزغاله های آن ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر نانوسلنیوم، سلنومتیونین و سدیم سلنیت بر شیر تولیدی، مقادیر سلنیوم وIgG بز های خلخالی و بزغاله های آن ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر نانوسلنیوم، سلنومتیونین و سدیم سلنیت بر شیر تولیدی، مقادیر سلنیوم وIgG بز های خلخالی و بزغاله های آن ها :

تعداد صفحات : ۲۰

زمینهمطالعاتی: در سال­ های اخیر تحقیقات بر روی بهترین منابع مکمل سلنیوم جهت به حداکثر رساندن عملکرد بیولوژیک متمرکز شده است. هدف: این مطالعه به منظور تعیین اثر منابع مختلف سلنیوم بر غلظت سلنیوم خون و سرم بز­های خلخالی در اواخر آبستنی و همچنین اثر این منابع بر غلظت سلنیوم خون و سرم بزغاله­ های آنها، غلظت ایمنوگلوبولین جی (IgG) سرم و آغوز مادران و بزغاله­ ها (بلافاصله بعد از تولد) و شیر تولیدی انجام شد. روش کار: آزمایش با استفاده از ۴۰ راس بز خلخالی در قالب یک طرح کاملا تصادفی در ۴ گروه ۱۰ راسی اجرا شد. گروه شاهد هیچ گونه مکملی دریافت نکردند و تنها با جیره پایه حاویmg Se kg-1 DM 1/0 تغذیه شدند. تیمار­های آزمایشی شامل ۶/۰ میلی­گرم سلنیوم به ازای هر راس در روز به شکل سلنو متیونین، نانو ذرات سلنیوم و سدیم سلنیت بود. نتایج: در بین گروه­ها تفاوت معنی داری در غلظت IgG سرم بز­ها، غلظت IgG آغوز و همچنین غلظت IgG سرم بزغاله­ ها وجود داشت (۰۵/۰>P). به طوری که سلنومتیونین کارایی بهتری داشت. غلظت سلنیوم سرم و خون بز­ها قبل از زایش تقریبا مشابه بود، اما در روز زایش، غلظت سلنیوم در سرم و خون بز­هایی که مکمل دریافت کرده بودند بالاتر بود (۰۵/۰>P). غلظت سلنیوم سرم و خون در بز­های دریافت کننده مکمل نانو سلنیوم در مقایسه با سایر گروه ­ها بالاتر بود (۰۵/۰>P). همچنین غلظت سلنیوم سرم و خون بزغاله­ها در هنگام تولد و غلظت سلنیوم آغوز گروه­های آزمایشی در مقایسه با گروه شاهد افزایش معنی داری داشت (۰۵/۰>P)، به جز گروه دریافت کننده نانو ذرات سلنیوم که کاهش معنی داری در مقایسه با گروه شاهد نشان داد. غلظت خونی سلنیوم در هفته اول زندگی بزغاله­ ها تنها در تیمار دریافت کننده مکمل آلی به طور معنی داری افزایش نشان داد (۰۵/۰>P). نتیجه گیری نهایی: مکمل آلی سلنیوم در اواخر آبستنی در انتقال ایمنی خونی از بز­ها به بزغاله­ها موثر بوده و سبب تغییر در غلظت IgG خون، سرم و آغوز بز­ها شد. همچنین مکمل سلنیوم سبب افزایش غلظت سلنیوم خون و سرم مادران شد و مکمل سلنیوم آلی انتقال مادری بهتری نسبت به سایر مکمل­های سلنیوم نشان داد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.