جداسازی باکتری‌ سودوموناس آئروژینوزای مقاوم به مواد ضد میکروبی دارای ژن qacE از محیط‌های بیمارستانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جداسازی باکتری‌ سودوموناس آئروژینوزای مقاوم به مواد ضد میکروبی دارای ژن qacE از محیط‌های بیمارستانی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جداسازی باکتری‌ سودوموناس آئروژینوزای مقاوم به مواد ضد میکروبی دارای ژن qacE از محیط‌های بیمارستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جداسازی باکتری‌ سودوموناس آئروژینوزای مقاوم به مواد ضد میکروبی دارای ژن qacE از محیط‌های بیمارستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جداسازی باکتری‌ سودوموناس آئروژینوزای مقاوم به مواد ضد میکروبی دارای ژن qacE از محیط‌های بیمارستانی :

تعداد صفحات : ۱۳

سابقه و هدف: سودوموناس آئروژنوزا یکی از مهم­ترین عوامل عفونت در بیمارستان است. مصرف گسترده و بی­رویه آنتی­بیوتیک­ها و مواد ضد میکروبی در مراکز درمانی باعث پیدایش مقاومت در این باکتری شده است. هدف از این مطالعه بررسی حضور ژن  qacE در سودوموناس آئروژنوزای مقاوم به مواد بیوسایدی جدا شده از محیط بیمارستان­ها بود.
مواد و روش­ها: ۷۰ سویه سودوموناس آئروژنوزا از محیط­های بیمارستان جمع آوری شد. حساسیت این سویه­ها نسبت به ماده بیوسایدی دکونکس به روش ماکرودیلوشن براث سنجیده شد. حضور ژن qacE  با واکنش‏ زنجیره‏ای پلی­مراز بررسی شد.
یافته­ ها: در میان۷۰ نمونه جداشده از محیط بیمارستان ۱۵ نمونه سودوموناس آئروژینوزا بود. در بین باکتری­های مورد آزمایش ۱۲ نمونه  با MIC g/mlµ ۷۵ و ۳ نمونه دارای  MIC g/mlµ ۴۰۰ نسبت به دکونکس بودند. در ۱۲ نمونه (۲۴%) حضور ژنqacE  مشاهده شد.
نتیجه­ گیری: نتایج حاصل از این بررسی، حضور ژن  qacE را در سودوموناس آئروژنوزا نشان داد. با مقایسه سایر یافته در سراسر جهان، افزایش روز افزون مقاومت ژنتیکی باکتری سودوموناس آئروژینوزا را نسبت به مواد بیوسایدی به­خصوص دکونکس مشخص می­نماید. این نتایج برای کاربرد سیاست­های صحیح استفاده از مواد ضد میکروبی حائز اهمیت است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.