پاورپوینت المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی عجل‌الله‌فرجه‌الشریف


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی عجل‌الله‌فرجه‌الشریف دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی عجل‌الله‌فرجه‌الشریف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی عجل‌الله‌فرجه‌الشریف :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ منابع مقاله

ساختار

کتاب با مقدمه مؤلف در اشاره به انگیزه تألیف آغاز و مطالب در چهل فصل ارائه گردیده است.

احادیث به‌صورت مسلسل و با سند نقل شده‌اند و موضوعات مربوط به امام عصر(عج) و مهدویت را پوشش داده است؛ مانند ظهور، غیبت، نشانه‌هاى ظهور، توقیعات، نواب و سفیران، حکومت و قیام، اصحاب، صفات و فضایل، ادعیه و زیارات.

در هر فصل، پس از توضیح و تبیین مختصرى از مطالب، احادیث نقل و برخى روشنگرى‌هاى مفید در حاشیه آن‌ها ذکر شده است.

گزارش محتوا

در فصل اول، احادیثى ذکر گردیده که بزرگ‌ترین خطر امت اسلامى را روى کار آمدن پیشوایان گمراه‌کننده دانسته‌اند. این احادیث، روایاتى است که نویسنده معتقد است راویان مرتبط با دستگاه خلافت قریشى، تمایل به نقل آن‌ها نداشته و آن‌ها را تکذیب کرده‌اند؛ درحالى‌که به باور وى، این روایات، صحیح و متواتر مى‌باشند. در اکثر این روایات، مردم از تقرب و نزدیک شدن به امراى جور، یارى کردن ایشان و خوردن اموال آن‌ها، تحذیر شده‌اند.

اوصافى که براى این پیشوایان، در این روایات ذکر شده است، عبارتند از:

هم‌طرازى ایشان با دجال؛
ریخته شدن خون اهل‌بیت(ع) به دست آن‌ها؛
این گروه، چیزى مى‌گویند که خود به آن عمل نمى‌کنند و اعمالى انجام مى‌دهند که خود به آن امر نمى‌کنند؛
اگر مردم از آن‌ها اطاعت کنند، مردم را گمراه کرده و اگر عصیان کنند، به دست آنان به قتل مى‌رسند؛
تصریح پیامبر(ص) به اینکه پیشوایان گمراه‌کننده، از صحابه ایشان مى‌باشند؛
تطبیق داشتن آنان با شجره خبیثه‌اى که در قرآن ذکر شده است؛
استمرار حکومت این پیشوایان و اتباعشان تا ظهور حضرت مهدى(عج).

فصل دوم، روایاتى است که در آن‌ها به بیان خصوصیات و برخى از اوصاف دجال اشاره شده است، از جمله اینکه دجال، فردى یهودى الاصل مى‌باشد که مخالف حرکت امام مهدى(عج) و حضرت عیسى(ع) بوده و اکثر اتباع وى نیز از یهودیان و نواصب مى‌باشند. وى با استفاده از برخى از علوم از قبیل شعبده، مردم را به دور خود جمع کرده و ادعاى ربوبیت خواهد کرد.

در فصل سوم، روایاتى آمده است که به ثابت بودن طایفه‌اى در ایمان خود تا ظهور حضرت مهدى(عج) اشاره دارند. مضمون این روایات، چنین مى‌باشد که پیامبر(ص) فرموده‌اند: اسلام در ابتدا غریب بوده و در آینده نیز، غریب خواهد شد، اما گروه و طایفه‌اى خواهند آمد که بر حق ثابت بوده و تکذیب کذابان، بر ایشان اثر نخواهد گذاشت تا اینکه قیامت برپا شود. اکثر این روایات، تقریبا مانند هم مى‌باشند، با این تفاوت که فراز آخر، در برخى متفاوت است؛ به این صورت که در برخى چنین آمده است: «… تا اینکه امر خداوند بیاید»، «… تا اینکه عیسى بن مریم(ع) نازل شود» و «… تا اینکه امام مهدى(عج) ظهور کند».

فصل چهارم، فتنه‌هایى که امت اسلامى را دچار خواهد کرد، بیان نموده است. عدد این فتنه‌ها در روایات، مختلف است به‌گونه‌اى که در برخى به سه، چهار، پنج و هفت مورد از آن‌ها اشاره شده است که برخى از آن‌ها عبارتند از: حلال شمرده شدن خون، مال و آبروى مردم، آمدن دجال و فتنه‌هایى که در مدینه، مکه، یمن و شام اتفاق خواهد افتاد.

در فصل پنجم، روایاتى آمده است که در آن‌ها، برخى از حکام و علماى آخرالزمان، نکوهش گردیده‌اند. برخى از اوصاف این گروه که در این روایات به آن‌ها اشاره شده است، عبارتند از تبعیت آنان از پیشوایان گمراه‌کننده.

روایاتى که پیامبر(ص) در آن‌ها به آمدن حضرت مهدى(عج) بشارت داده‌اند، در فصل ششم، آمده است. در این روایات، پیامبر(ص)، به برخى از ویژگى‌هاى آن حضرت، اشاره کرده است، از جمله اینکه: مهدى(ع) از عترت ایشان و هم‌نام و هم‌کنیه با رسول‌الله(ص) است، ظهور آن حضرت و تشکیل حکومت جهانى واحد به دست ایشان حتمى است، ایشان پیشواى حق بوده و از اولاد حضرت فاطمه(س) مى‌باشند و…

در این فصل، روایاتى نیز نقل شده‌اند که پیامبر(ص) در آن‌ها، ظهور حضرت مهدى(عج) را به حضرت فاطمه(ع)، امام على(ع) و امام حسین(ع) بشارت داده‌اند.

فصل هفتم، روایاتى را در خود جاى داده است که به خاتم الاوصیا بودن حضرت مهدى(عج) تصریح کرده‌اند.

در فصل هشتم، روایاتى که بشارت پیامبر(ص) به حضرت مهدى(عج) را تحریف نموده‌اند، بررسى شده است. این تحریفات عبارتند از:

تحریف «من عترتى» به «من امتى»؛
«اسمه اسمى» به «یواطى اسمه اسمى»؛
اضافه کردن «و اسم ابیه اسم ابى» به نص نبوى؛
قرار دادن «من ولد الحسین(ع)» ب

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.