پاورپوینت مشرب الأرواح: ألف مقام و مقام من مقامات العارفین بالله تعالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مشرب الأرواح: ألف مقام و مقام من مقامات العارفین بالله تعالی دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مشرب الأرواح: ألف مقام و مقام من مقامات العارفین بالله تعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مشرب الأرواح: ألف مقام و مقام من مقامات العارفین بالله تعالی :

مشرب الأرواح: ألف مقام و مقام من مقامات العارفین بالله تعالی

پدیدآوران

روزبهان بقلی، روزبهان بن ابی‌نصر (نویسنده)

کیالی، عاصم ابراهیم (مصحح)

عنوان‌های دیگر

الف مقام و مقام من مقامات العارفین بالله تعالی

ناشر

دار الکتب العلمیه، منشورات محمد علی بیضون

مکان نشر

بیروت – لبنان

سال نشر

۱۴۲۶ ق

چاپ

۱

موضوع

آداب طریقت

تصوف – اصطلاح‌ها و تعبیرها

تصوف – متون قدیمی تا قرن ۱۴

عرفان – متون قدیمی تا قرن ۱۴

زبان

عربی

تعداد جلد

۱

کد کنگره

‏BP‎‏ ‎‏۲۸۹‎‏/‎‏۲‎‏ ‎‏/‎‏ر‎‏۹‎‏م‎‏۵

نورلایب

مشاهده

کتابخوان

مشاهده

مشرب الارواح، به زبان عربى، یکى از آثار مهم عرفانى روزبهان بقلى، در موضوع عرفان عملى است.

ساختار

کتاب، شامل بیست باب است و هر باب آن، حاوى پنجاه فصل مى‌باشد که در مجموع، هزار مقام از مذاهب اولیاء و مسالک اصفیاء را تشکیل مى‌دهد.

گزارش محتوا

باب اول، در مقامات مجذوبین است. ابتدا، درباره‌ى مقام روح بحث مى‌شود که روح مظهر تجلیات صفاتى و ذاتى حضرت احدیت به شمار مى‌رود و در پایان، درباره‌ى مخالفت نفس صحبت مى‌کند.

باب دوم، در مقامات سالکین است. تهذیب نفس یکى از مهم‌ترین مقامات سالکین است که در آن، اخلاق مذمومه به اخلاق محموده تبدیل مى‌شود تا نفس قابلیت تجلیات حضرت حق را داشته باشد.

باب سوم، در مقامات سابقین است. هر وقت خداى سبحان اراده کند که به عارف صادق حیات طیبه عنایت کند، او را از جمیع اغیار پاک مى‌کند و به مشاهده‌ى جمال خود نایل مى‌گرداند و این غایت نجات سالک الى الله است.

باب چهارم، در مقامات صدیقین است. اول طریق، ارادت است و اوسط آن، کرامت و آخر آن معرفت. ولایت، اتصاف به خلق خداى سبحان است.

باب پنجم، در مقامات محبین است. زمانى که سلطان محبت در قلب محب تجلى کرد، قلب وى مرآت حقایق ملکوتى مى‌شود و به جبروت الهى راه مى‌یابد. در این صورت، وى بین محو و صحو مى‌ماند.

باب ششم، در مقامات مشتاقین است. مشتاقین، کسانى هستند که از جلال به جمال، از عظمت به بهاء و از قدم به بقاء فرار مى‌کنند، زیرا که نمى‌توانند خدا را جز با خدا مشاهده کنند.

باب هفتم، در مقامات عاشقین است. یکى از بحث‌هاى مهم این باب، درباره‌ى اقسام عشق است. عشق، بر سه گونه است: عشق انسانى، عشق روحانى و عشق ربانى.

باب هشتم، در مقامات عارفین است. یکى از مقامات عارفین، مقام جمع الجمعى است. این مقام، چنین است که عارف در مشاهده به‌گونه‌اى است که حق را با ذات و صفات مى‌بیند.

باب نهم، در مقامات شاهدین است. شاهد، به درجه شهود نمى‌رسد تا اینکه عین الجمع را مشاهده نماید و گاهى شاهد به مظهریت اسم الله مى‌رسد که در این صورت هر کس که بخواهد خداوند را نظاره کند، مى‌تواند به او نظاره کند، زیرا عارف شاهد، مرآت صفات ذات احدیت به شمار مى‌رود.

باب دهم، در مقامات مقربین است. به نظر روزبهان، رؤیت جهرى حق تعالى در دنیا ممکن است و اگر رؤیت او در این دنیا امکان‌پذیر نبود، هیچ‌وقت پیامبر اکرم نمى‌فرمود: «رأیت ربى بعینى».

باب یازدهم، در مقامات موحدین است. یکى از مهم‌ترین مقامات اهل توحید، اصطلام است؛ یعنى فناى عارف در دوام شهود حق.

باب دوازدهم، در مقامات واصلین است. یکى از اصطلاحات عجیب روزبهان در باب فناء، واژه ف

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.