پاورپوینت الهی نامه‌ی عطار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت الهی نامه‌ی عطار دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت الهی نامه‌ی عطار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت الهی نامه‌ی عطار :

محتویات

۱ مؤلف
۲ نام کتاب
۳ محتوا
۴ وضعیت نشر
۵ نمونه ای از متن
۶ پانویس
۷ منابع

مؤلف

فریدالدین ابوحامد محمد بن ابوبکر ابراهیم بن اسحاق عطّار نیشابورى (۵۳۷-۶۲۷ق)، یکى از شعرا و عارفان نام‌آور ایران در اواخر قرن ششم و اوایل قرن هفتم  و متولد نیشابور است. آثار شیخ به دو دسته‌ى منظوم و منثور تقسیم مى‌شود. یکى از معروفترین آثار منثور عطّار، تذکره الاولیاست که در این کتاب، عطار به معرفى ۷۲ تن از اولیاء، مشایخ و عرفاى صوفیه پرداخته است. دیوان اشعار او نیز اثر منظوم معروف اوست.

نام کتاب

نام اصلی آن، خسرونامه است و بعدها عطار یا دیگران آن را الهی نامه نامیدند.[۱]

محتوا

این مثنوی در بحر هزج مسدس محذوف سروده شده و ابیات آن بالغ بر ۶۵۱۱ بیت است.[۲]

الهی نامه با مقدمه‌اى آغاز مى‌شود که مناجات و نعت پیامبر و مدح خلفا و تحسین نفس ناطقه را در بر مى‌گیرد و شش فصل مهم و ۲۲ مقاله و یک خاتمه دارد. طرح اصلی کتاب، مناظره پدری است با پسران شش گانه خود که هر کدام از وی چیزی و مرادی خواسته‌اند.

چکیده داستان کتاببه این صورت است که خلیفه‌اى دانا و توانا شش پسر داشت که همه دانستنى‌ها را آموخته و به هر چیز دل‌خواهى راه یافته بودند، اما باز هم هر یک آرزویى در دل داشت و از ناکامى خود اندوهناک بود. روزى پدر، آنان را نزد خود نشاند و گفت: اگر شما مرا از آرزوهاى خود آگاه کنید، شاید بتوانم راه کام‌یابى را به هر یک از شما نشان دهم. پسران، فرموده پدر را پذیرفتند و یکى پس از دیگرى، آرزوى خود را بازگفتند. هر یک از بخش‌هاى شش گانه کتاب، میدان گفتار یک فرزند و پاسخ پدر به اوست. نخستین فرزند، دل‌باخته دختر شاه پریان بود و آرزویى جز وصال وى نداشت. فرزند دوم دیوانه‌وار به سحر و جادو عشق مى‌ورزید. فرزند سوم جام

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.