پاورپوینت مناجات الهیات حضرت امیر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مناجات الهیات حضرت امیر دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مناجات الهیات حضرت امیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مناجات الهیات حضرت امیر :

پاورپوینت مناجات الهیات حضرت امیر (کتاب)

پاورپوینت مناجات الهیات حضرت امیر -علیه‌السّلام -و ما نزل من القرآن دو رساله نگاشته ابو عبید الله محمد بن عمران مرزبانی خراسانی الاصل است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی کتاب
۲ – اهمیت این مناجات
۳ – سند مناجات
۴ – ترجمه کهن
۵ – نسخه شناسی
۶ – ما نزل من القرآن فی علی علیه السلام
۷ – نسخه خطی
۸ – نسخه برنامه
۹ – پانویس
۱۰ – منبع

معرفی کتاب

این دو رساله نگاشته ابو عبید اللّه محمد بن عمران مرزبانى خراسانى الاصل است که به سال ۲۹۷ ه ق در بغداد متولد و در سال ۳۸۴ ه ق و بنا بر روایتی دیگر در سال ۳۷۱ و یا ۳۷۸ ه ق در همان شهر چشم از جهان فروبست. از این رو وی را خراسانی بغدادی نیز نامیده‌اند.
«مناجات الهیات» راز و نیاز علی -علیه‌السّلام- با ذات اقدس الهی است

[۱] پاورپوینت مناجات الهیات حضرت امیر، ابو عبید الله محمد بن عمران مرزبانی خراسانی، ص۴.

که فرازهای آن با واژه «الهی» آغاز می‌شود. شاید وجه تسمیه کتاب به این نام، توسط مترجم آن خواجه عبد الحق سبزواری نیز همین نکته باشد. هر چند در دست نوشت کهن این مناجات و نیز در بحار الانوار و مصباح کفعمی از آن به عنوان مناجات امیرالمؤمنین یاد شده است.

اهمیت این مناجات

در اهمیت آن همین بس که مرحوم آیت‌الله مرعشی آن را به کبریت احمر و حجر مکرم توصیف کرده‌اند. همچنین استاد محمد مشکات پس از صحیفه سجادیه و معدودی ادعیه، این مناجات را معتبرترین مناجات می‌داند. این مناجات افزون بر قوت و زیبایی نثر و آرایه‌های ادبی، شامل مضامین عالی عرفانی، فلسفی و اخلاقی است که هر فیلسوفی را به تامل و هر عارف و صاحبدلی را به وجد می‌آورد.

سند مناجات

برخی در حجیت سند این روایت- به جهت خبر واحد بودنش- خدشه کرده‌اند، ولی بر فرض عدم حجیت سند ، به پیروی از پیشینه فقهای عظام می‌توان گفت ضعف سندی مانع

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.